Цифрова трансформація бізнесу є частиною глобальної стратегії Кернел. Одним з таких проектів стало впровадження ERP-системи Microsoft Dynamics NAV 2018 для керуючої компанії Кернел. Проект стартував на початку 2018 року, на той момент компанія вже більше 10 років використовувала і розвивала одну з попередніх версій системи.
«Для фінансового департаменту цей проект є ключовим на шляху підвищення ефективності бізнес-процесів, функції контролінгу та автоматизації бухгалтерських операцій. Вже на першому етапі впровадження ми змогли підвищити якість аналітичної інформації, яку надає система, і таким чином забезпечили можливість глибокого аналізу ефективності операцій закупівлі с/г продукції», – відзначає Анастасія Усачова, фінансовий директор Кернел.
Впровадження ERP-системи в компанії такого масштабу, як Кернел, вимагало системного підходу та поділу на етапи. Першими були реалізовані відносно невеликі проекти: «Управління ДДС» – централізоване управління рухом грошових коштів в компанії на рівні планування, і «Управління ризиками контрагентів» – інтеграція з сервісами YouControl і YouScore для перевірки контрагентів.
Після успішної реалізації цих проектів стартував наступний етап – впровадження процесів «Управління закупівельною діяльністю». Їх ядром стала унікальна бізнес-модель по роботі з постачальниками зерна: від формування бюлетеня цін і управління взаєморозрахунками з постачальниками до управління заявками на кредитування та інтеграцією з системою електронного документообігу KernelEDocs.
Також була розширена функція управління платежами при розрахунках з постачальниками – створені ланцюжка затвердження платежів в залежності від різних умов.
Для формування технічних вимог і тестування прототипів були залучені десятки внутрішніх експертів з різних департаментів компанії. При всій складності і комплексності завдань, проект був виконаний в досить короткий строк – 9 місяців. Період стабілізації системи після запуску зайняв ще два місяці.
«Колеги з компанії Кернел поставили амбітні цілі за проектом впровадження Microsoft Dynamics NAV, які припускали ефективну роботу великої команди. Взявшись за реалізацію цього проекту, ми розуміли, що знадобляться всі знання і компетенції, накопичені нами в інших проектах.
Великий обсяг завдань та стислі строки на реалізацію вимагали максимального рівня самовіддачі, вміння злагоджено працювати в команді і, звичайно, найвищої якості. Раді, що наш досвід і знання були затребувані і ми виправдали очікування замовника», – розповідає Таїсія Бондар, партнер Innoware.
«Перед об’єднаною робочою командою Кернел і Innoware стояло завдання по-новому подивитися на вже налагоджені процеси і знайти можливість удосконалити їх. Завдяки новим підходам процеси стали більш ефективними і контрольованими.
Для закупівельної діяльності ми інтегрували ERP-рішення Microsoft Dynamics NAV з системою документообігу KernelEDocs на базі SharePoint, що дозволило компанії автоматизувати формування, узгодження, підписання договорів з допомогою КЦП, а також їх зберігання.
В рамках впровадження процесів управління платежами ми оптимізували ланцюжки узгодження платежів, а їх обробку передали в підрозділ «Фабрика платежів», в результаті чого зросла швидкість і якість взаєморозрахунків з постачальниками.
У процесі реалізації першого етапу ми виробили власний підхід, який дозволить ефективно впровадити наступні етапи проекту і мінімізувати ризики», – зазначає Олександр Рачиба, керівник служби управління ІТ проектами фінансової функції Кернел.
На даний момент команди Кернел і Innoware впроваджують наступний модуль – «Управління запасами і продажами», який включить в себе процеси продажу зернових, соняшникової олії наливом і бутильованої продукції. Таким чином всі співробітники підрозділу трейдингу Кернел будуть працювати в одному інформаційному середовищі, яка заснована на єдиній ERP-платформі.
Система допоможе ефективно управляти процесами закупівель і продажів, забезпечувати співробітників різних рівнів необхідною інформацією, при цьому вирішуючи одночасно завдання управлінського та бухгалтерського обліку.